Защо за ЧР специалистите е важно да са добри миротворци?

“Защо за ЧР-ите е важно да са добри миротворци/медиатори и имат чудесна възможност за това?”

Даниела Йорданова, ЧР старши мениджър, аха медиатор

Добре е, че времето дава достатъчно пространство и шансове да учим уроците на живота, за да разберем, че всеки има своята истина и не е необходимо да се водят битки за доказване на правота. Усилието трябва да е по-скоро за осигуряване на среда, където различните мнения да намерят простор, да се разгърнат до край, да разкрият какво поражда определен начин на мислене и така да се роди един хубав общ разговор, който да сближи страните, ако това е смислено за тях.

Спомняте ли си първия ден на ново работно място? Моят започна с входящо обучение. В края на деня групата нови служители се срещнахме с колега от отдел „Човешки ресурси“. Той ни поговори малко за различни подходи за справяне със стреса на работното място, как да запазим здравето си и да сме максимално ефективни. Водеше този разговор с лекота и грижа за нас. Показа ни, че ние сме ценни за компанията и е важно да се чувстваме добре. Разказа ни как в началото всичко изглежда трудно, а после задачите се изпълняват с лекота. „Значи и аз ще се справя“ – казах си на ум и погледнах с една идея по-спокойна за утрешния ден.

Тогава, преди 12 години, нямах никаква представа каква е работата на специалистите в „Човешки ресурси“, а днес от позицията си на ЧР старши мениджър мога да кажа, че ние присъстваме в трудовото ежедневие на всеки служител от първата му среща с компанията, когато кандидатства за свободна позиция до последния работен ден, в който по една или друга причина двете страни се разделят.

Пред специалистите в областта на човешките ресурси стои една комплексна задача – да търсим общото в интересите, ценностите и потребностите на служителите и компанията, така че да се постигне както личностно развитие и удовлетворение, така и добри бизнес резултати. В тази връзка имаме чудесна възможност да прилагаме подходите и добрите медиаторски практики. Вярвам, че е важно да печелим доверие, да сме балансьори, които помагат на страните да се сработят в името на общите цели, да търсим win-win решения, да бъдем подкрепящи и партньори. Ценно е също така да сме „огледало“ на случващото се, защото нашата конструктивна обратна връзка и въпроси за изясняване на ситуацията често помага на участниците в нея да я погледнат през очите на наблюдателя и това отваря нови хоризонти за мислене. Мога да добавя още, без да претендирам за изчерпателност – способност за запазване на неутралитет, умения за активно слушане и стремеж за достигане до най-добро решение.

Ето защо (и поради още много причини 🙂 ) всички ние, които сме избрали да съпътстваме професионалния път на колегите си, имаме чудесна възможност да внасяме хармония в работната среда и можем да го правим ежедневно.

Там, където взаимоотношенията се отглеждат с уважение към уникалността на всеки от нас, израства доверие със силни корени.

Даниела Йорданова

Още споделени отговори: Деница Борисова, Ина Радева…

Тренинг за професионални медиатори

За Център по Медиация Ахая

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *